Google Analytics har länge dominerat marknaden för webbanalys. Men med stärkta krav på att skydda användarnas integritet tvingas många publicister nu att byta mätverktyg. Och det är bråttom. Sommaren 2023 slutar gamla Google Analytics att samla in data. Vi reder ut vad du som publicist kan behöva veta inför övergången. Väljer du Googles nya GA4 – eller kanske något annat verktyg som finns på marknaden?
A4 har bjudit in James Royal Lawson, UX-designer och webbkonsult, som hjälper oss på byrån att stötta våra tidningstitlar i skiftet. Han kommer att ge dig en översiktlig bild över allt du behöver veta.
När: Torsdag 22 september kl 9-10. Vi bjuder på frukostfralla och kaffe från kl 8.30.
Plats: Bondegatan 21, 5 trappor.
Det är också möjligt att följa seminariet digitalt, dock utan möjlighet att ställa frågor.
Anmäl dig här, gärna redan idag – men senast den 20 september.
Fyll gärna i följande i ditt svarsmejl:
- Namn:
- Titel:
- Arbetsplats:
- Jobbar din arbetsplats med webbpublicering idag? (ja, nej)
- Använder ni google analytics idag? (ja, nej)
- Använder ni något annat mätverktyg? (ja/nej, om ja vilket?)
- Har du några specifika frågor som du vill ha svar på under seminariet?
- Ja, jag kommer gärna på förmingel med frukost: Ja/nej
- Jag har inte möjlighet att komma till seminariet men vill gärna kunna följa det digitalt: Ja/nej