Nu har nomineringarna släppts till årets upplaga av Publishingpriset, som belönar branschens bästa redaktionella kommunikation. A4 firar tolv nomineringar totalt, varav fem i prestigefulla digitala kategorier.

– Det är väldigt kul och inspirerande att A4:s fokus på redaktionell kvalitet märks och belönar sig, säger vd Jens Stenberg. Vi tackar förstås också våra kära uppdragsgivare och kunder, som värderar just kvalitet och journalistisk trovärdighet så högt i sin kommunikation. Nu håller vi tummarna inför prisutdelningen ihop med dem.

Så sent som förra året kammade A4 hem tre guld och ett silver i Publishingprisets kategorier för medlemstidningar och branschtidningar. Då vann vi bland annat för sajten Socionomen.se. För tre år sedan blev A4 dessutom invalda i Publishingprisets Hall of Fame, eftersom vi har vunnit så många gånger genom åren. I tävlingen bedöms alltifrån text, design och visuella komponenter till navigation, användbarhet och tillgänglighet – allt beroende på kategori.

 

Våra nominerade titlar i år är (uppdragsgivare inom parentes):

  • Akademikern (Akademikerförbundet SSR:s medlemstidning)
  • Socionomen (Akademikerförbundet SSR)
  • Biblioteksbladet (Svensk Biblioteksförening)
  • Essens (SRAT)
  • Omvårdnadsmagasinet (Svensk sjuksköterskeförening)
  • Magasin B (Bröstcancerförbundet)
  • Svensk farmaci (Sveriges Farmaceuter)
  • Chefstidningen (AkademikerMedia och Utbildning i Stockholm AB, som ägs av Akademikerförbundet SSR, Sveriges Ingenjörer, DIK, Naturvetarna, Sveriges Arbetsterapeuter och Sveriges Farmaceuter)

Den 8 november tillkännages årets vinnare på en gala på anrika Berns i Stockholm.