Nu designar A4 en alldeles ny tidning åt Sveriges Tidskrifter, en premiumprodukt som kommer att lägga fokus på branschens viktigaste trender och innovationer.

A4:s samarbete med Sveriges Tidskrifter har pågått sedan 2013. Sveriges Tidskrifter beslutade i samband med en strategiförändring nyligen att skrota varumärket Allt om Tidskrifter och istället satsa på en ny tidskrift, som bättre ska motsvara organisationens nya inriktning. Tidningen ska komma årligen och tar grepp om en bransch i stark förändring. Det handlar bland annat om digitalisering, läsarintäkter, event, e-handel och vilka affärsmodeller som fungerar i det nya landskapet.

Chefredaktör

– Vi är glada för det förnyade förtroendet! Det känns väldigt spännande att få ta fram en helt ny tidning och vi älskar att få bevaka och beskriva tidskriftsbranschen säger A4:s medarbetare Barbro Janson Lundkvist, som är chefredaktör och ansvarig utgivare.

A4 skickar sedan många år tillbaka ett digitalt nyhetsbrev på uppdrag av Sveriges Tidskrifter. Här finns de viktigaste nyheterna om mediebranschen. Vi gör också löpande analyser och guider som läggs upp på Sveriges Tidskrifters sajt.